Przejdź do treści
AAA
Kontrast

14.10.2019

IMGW-PIB partnerem SMOGATHONu 2019

Udział jako partner w Smogathonie 2019 to kolejny krok w walce ze smogiem w Polsce. IMGW-PIB od wielu lat prowadzi badania naukowe i aktywnie monitoruje poziom skażenia atmosferycznego w Polsce. W 2020 roku planuje uruchomienie ogólnodostępnej platformy, która na bieżąco przekazywać będzie dane dotyczące zanieczyszczenia na terenie Polski.

Projekty wyróżnione w Smogathonie mają realny wpływ na walkę ze smogiem. Rozwiązania są wdrażane na całym świecie, by przynosić ulgę mieszkańcom najbardziej zanieczyszczonych miast. Jak działa Smogathon?

Skauting i zaproszenie do konkursu
Dociera do projektów z każdego zakątka świata, które walczą z zanieczyszczeniem powietrza za pomocą technologii i innowacji.

Weryfikacja pod każdym względem
Smogathon dysponuje najlepszą na świecie kadrą ekspertów, która sprawdza projekty na wylot, pod kątem potencjału i modelu biznesowego, efektywności i rodzaju technologii, społeczności i administracji oraz innowacji. Finaliści Smogathonu to najlepsi z najlepszych.

Rozwój i implementacja
Zwycięzcy Smogathonu mają niepowtarzalną okazję przenieść swoje projekty na wyższy poziom. Ułatwiamy im implementację oraz zapewniamy kontakt z inwestorami.

Historia zaczyna się w 2015 roku, gdy pogrążony w smogu Kraków staje się coraz bardziej szary i przytłaczający. Smog daje się we znaki mieszkańcom. Grupa aktywistów stwierdziła, że czas wziąć sprawy w swoje ręce i rozpocząć walkę z zanieczyszczeniem powietrza. I tu zaczyna się nasza historia, która trwa do dziś. 


Smogathon - co zrobił? 

Przekazał prawie 1 milion złotych na nagrody dla uczestników oraz wsparcie firm i startupów walczących ze smogiem za pomocą technologii i innowacji * zorganizował 15 wydarzeń w 6 krajach na 4 kontynentach * pojawił się w ponad 1000 publikacjach w polskich i zagranicznych mediach * łączy blisko 300 zespołów i projektów walczących ze smogiem z ponad 60 krajów, z 6 kontynentów * zaprosił ponad 120 projektów na wydarzenia * dotarł z przekazem do 40 milionów ludzi na całym świecie * dotarł do ponad 5 milionów ludzi za pomocą mediów społecznościowych * dotarł z filmami promocyjnymi do 500 000 odbiorców * pozyskał ponad 100 partnerów na całym świecie * zaangażował w ocenę i doradztwo projektom ponad 200 ekspertów * zaprosił do Krakowa ponad 70 projektów * zgromadził ponad 2000 ludzi na wydarzeniach w Krakowie * wspomaga wdrażanie rozwiązań projektów w ponad 50 krajach!

Więcej: https://smogathon.com/pl/strona-glowna/